Sayfalar

Amaca ulaşmak için yapmanız gerekenler-4

4. AŞAMA : Öğrenilenleri Saklama

Yarış halinde olduğunuz insanlarla aynı süreyle ders çalışsanız bile onların daha çok hatırladıklarını görürsünüz. Onlardan daha çok şey bilseniz bile bilgilerinizi hatırlayamadığınız oranda bir anlamı yoktur. Çünkü sınavı kazananlar daha çok şeyi hatırlayanlardır. İnsanlar öğrendiklerinin %100'ünü hatırlayamazlar. Bu anlamda unutmak kaçınılmazdır. Yapılması gereken unutma oranını düşürüp hatırlama oranını yükseltmektir. Daha çok şey hatırlamak şunlara bağlıdır :
^ Öğrendiklerinizi, daha çok duyunuza hitap ettirmeye çalışın.

^ Okurken gözünüze hitap eden bir parçayı yüksek sesle anlatarak kulağa da hitap eden hale getirebilirsiniz.

^ Okuduğunuzu ya da dinlediğinizi hayalinizde canlandırın.
   Ör: İki ülke arasındaki antlaşmayı, anne ve babanızın aynı masada oturarak birbirlerine karşı ileri     sürdükleri hükümler olarak zihninizde canlandırın.

^ Öğrendiklerinizi mümkünse uygulayın veya bir başkasına anlatın.

^ Öğrendiklerinizi daha anlamlı bulduğunuz başka bir şeye bağlayın.
   Ör : 1453 İstanbul'un fethinin tarihini öğrenirken bunu 14-Bolu ve 53-Rize'nin trafik numaralarının birleşmesi olarak algılamak daha kolay hatırlanmasına sebep olur.

^ Öğrenilenlerin sembolleştirmesi mümkünse, sembolleştirin.
   Ör: 1. Dünya Savaşının sebeplerini sembolleştirelim;
        S - Siyasi sebepler E - Ekonomik sebepler V - Veliahtın öldürülmesi
       "SEV" 1. Dünya Savaşının sebeplerinin sembolü niteliğindedir.

 ^ Uzun bir listeyi öğrenmeyi çalışmak yerine listeyi daha küçük parçalara bölerek öğrenmek daha kolay olduğu için daha çok hatırlanır.

^ Sizin için önemli bazı bilgileri bir kağıda yazarak çalışma odanızın bazı bölümlerine yapıştırın.

^ Yatmadan önce öğrendiklerinizin daha çok hatırlandığını unutmayın.

^ Düzenli tekrar yapmak hatırlama oranını artıracaktır. İnsanlar öğrendiklerini tekrar etmediklerinde %80'ini unuturlar. Tekrar nasıl yapılmalıdır:
1. tekrar : 30 - 40 dk. lık bir öğrenme seansı sonunda yapılmalı ve 10 dk sürmelidir. Bu tekrar, öğrenilenin 24 saat hatırlanmasını sağlar.
2. tekrar: Öğrenme seansından itibaren 24 saat sonra yapılmalıdır. Ve 2 - 4 dk. sürmelidir. Bu tekrar, öğrenilenin bir hafta hatırlanmasını sağlar.
3. tekrar: Bir hafta sonra yapılmalıdır ve 5 -10 dk. sürmelidir
•      4. tekrar: Bir ay sonra yapılmalıdır ve 5 - 10 dk. sürmelidir.

^ Ardarda çalışılan konuların birbirine benzememesi hatırlamayı artırır. Çalışırken matematiğin arkasından fizik, tarihin arkasından İnkılap tarihi gelmemelidir. Böyle çalışmak yerine matematiğin arkasından türkçe, sonra fizik şeklinde çalışmaya gayret edin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...